Barion Pixel

Miért fontos a készségek fejlesztése egy életen át?

Szerencsés helyzetben vannak azok a gyerek, akik olyan környezetben nőnek fel, ahol a készségek egész tárházának juthatnak birtokába. A jelenlegi körülmények között ez keveseknek adatik meg. Miért? Kevés időt töltenek a szüleikkel szabad játékkal és mozgással, viszont annál többet különböző intézményekben egyhelyben ülve. Egyre kevesebb a lehetőségük szárnyaik kibontására és képességeiken keresztül készségeik felismerésére.

Gerald Hüther professzor – az egyik legismertebb német agykutató és neuropszichológus -szerint a gyerekeknek az agyunkban lévő legfontosabb neuronális áramkörök kialakításához elsősorban arra van szükségük, hogy megtapasztalják saját testüket.

Az tudja a leghatékonyabban a megszerzett kognitív képességeit kibontakoztatni, akiben kialakul a megfelelő testérzet. Az a gyerek, amelyik a tévé előtt ül, nem érzi többé a testét. Nem mászik, nem ugrál, nem egyensúlyoz – azaz nem a testének tanításával tölti az idejét.

A társasjátékozás remek lehetőséget biztosít a család minden tagjának abban, hogy képernyő nélkül, közösen, játékos tanulásra, egyben fejlődésre használja a szabadidejét.

A neuronális áramkörök az agyunk legbonyolultabb részén a prefrontális kéregben alakulnak ki. Ennek korai gyermekkorban, körülbelül 6 éves korunkig kell kialakulnia. A gyerekeknek életük során lehetőleg minél több kihívással kell megbirkózniuk ahhoz, hogy az agyukban létrejöhessenek a legfontosabb hálózatok. Az a jele annak, hogy a gyerek igazi feladatot oldott meg, hogy ilyenkor nincs szüksége külső dicséretre, jól érzi magát önmaga által is.

Tehát jó hír, hogy semmi nincs a születéssel eldöntve. Nincs jóvátehetetlen történés a fejlődésben még akkor sem, ha a fent említett dolgok nem pontosan így alakultak az életünkben. Az emberi agy oly mértékben képes az igénybevétel hatására alakulni, hogy ez végtelen reménnyel kecsegtet bennünket. Az agy képes bármikor újra huzalozni önmagát, ez nem életkor függvénye. Minél bonyolultabb szövegeket kell valakinek rendszeresen értelmeznie, annál összetettebb lesz a beszédért a felelős agytrülete. Akkor megy zavartalanul a tanulás és a tudás beépülése, ha a jobb és a bal agyfélteke összhangban működik egymással. Ha a két agyfélteke nem működik együtt, annak memóriaproblémák, koncentrációs zavarok, figyelemhiányzavarok és tanulási nehézségek lesznek a következményei.

A Mindlab 4*4 egyedülálló lehetőséggel támogatja a kognitív fejlődésünket és a két agyfélteke együttműködését az alkalmazott játokon keresztül.

„Ti vagytok az íj, melyről gyermekeitek
eleven nyílként röppennek el.
Az íjász látja a célt a végtelenség útján,
és ő feszít meg benneteket minden erejével,
hogy nyilai sebesen és messzire szálljanak.
Legyen az íjász kezének hajlítása a ti örömetek forrása:
Mert ő egyként szereti a repülő nyilat és az íjat, amely mozdulatlan”  (Kahlil Gibran)

Pinczés Zsuzsa – BIOLOGIKA

Többet a foglalkozásokról

www.családikör.hu/foglalkozások

www.mindlab.hu

Oszd meg te is!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Szólj hozzá!